Posted by: Lauma | 2010-02-26

Klasiskie deserti Magnusa Jūhansona gaumē

Pie šīs pavārgrāmatas es tiku savas lielās patikas pret dažādiem saldumiem dēļ – kas gan ir krems brulē? un no kā sastāv Zahertorte (nu vēl bez šokolādes)? kā gatavot vaniļas saldējumu? To te var atrast.

Teksta autors: Tomass Tengbijs
Nosaukums: Klasiskie deserti Magnusa Jūhansona gaumē
Izdevniecība: Madris
Izdošanas gads: 2008
Cena: ~10Ls (precīzi neatceros, jo nopirku to jau vismaz pusgadu atpakaļ)
Tulkota no: Klassiska dessserter pa mitt vis av Magnus Johansson (zviedriski)
Mērķauditorija: cilvēki, kas vēlās veltīt laiku deserta gatavošanai.

Šī pavārgrāmata visā pilnībā ir veltīta tikai un vienīgi saldajiem ēdieniem – kūciņas, tortes, saldējums, ceptie pudiņi un tā tālāk. Cilvēks, pēc kura stāstiem tā ir pierakstīta, ir Magnuss Johansons – zviedru konditors, kuram vismaz trīs reizes ir bijis tas gods gatavot desertu Nobela prēmijas laureātu apbalvošanas mielastam. Lielākā daļa recepšu ir papildināta ar nelieliem piedzīvojumiem no paša konditora dzīves. Desertu grūtības pakāpe ir ļoti dažāda, bet visiem ir nepieciešams vairāk par 10 minūtēm.

Kas man šajā grāmatā visvairāk patika?

  • Recepšu daudzveidība – kad b;us laiks es gribētu izmēģināt cidoniju suflē, persiku melbu, skones ābolkūku, mazās citronu tortītes, brulē krēmu, citronu sieru, mandeļu un ķiršu kūciņas, kam piešķirts nosaukums clafouti un varbūt vēl šo to…
  • Klasisko recepšu apraksti – es beidzot uzzināju, kā gatavot saldējumu, vaniļas mērci, šokolādes putas un vēl šo to, kas laik pa laikam ir ēsts ēdnīcās.
  • Ir arī dažās tiešām ļoti sarežģītas receptes – vismaz uzziņai, ko visu patiesībā ir iespējams pagatavot, lai gan varbūt, kādreiz, kad es būšu pensijā, es saviem mazbērniem patiešām pagatavošu Nobela desertu😉

Kas mani šajā grāmatā nepatika?

  • Tulkojums.
    Daudzviet formulējums ir ne uz reiz saprotams un receptes ir rūpīgi jāpārlasa, lai, piemēram, saprastu, kuru sastāvdaļu ir paredzēts pamērcēt tikko saspiestajās ogās, bet viskaitinošākais, ko esmu atradusi ir tas, ka plaucētā mīkla ir nosaukta par kārtaino un tās pagatavošanas apraksts tā saputrots, ka pat cilvēks, kas zināja, kā gatavojama plaucētā mīkla, nemācēja man izskaidrot kas gan tur ir domāts.
    Diemžēl, vismaz cik tāl man gūgle spēja palīdzēt, tad ne krieviski, ne angliski šī grāmata nav iztulkota.
  • Vēl mani nedaudz mulsināja tas, ka želantīna daudzums visu laiku tiek mērīts plāksnītēs. Kā tas izsakās gramos vai beramā želantīna tējkarotēs?

Citas piezīmes

  • Lielākajai daļai recepļu nepieciešami karstumizturīgi porciju trauciņi, reizēm pat ar noņemamām malām.
  • Vienai daļai recepšu vajag termometru. Ja receptē ir norādīta kaut kāda neparasta temperatūra, kas jāssasniedz – tipiski 82 graadi – tiešām iesaku paņemt to termometru un pārbaudīt. Kad es vāriju saldējumu, es noslinkoju un nepaņēmu termometru – tur bija teikts: karsēt kamēr maisījums kļūst biezāks (līdz 82 grādiem) – un mans slinkums noveda pie tā, ka saldējumam bija miltaina piegarša, jo es viņu uzkarsēju par daudz un sastāvā bija daudz olu dzeltenumu.
  • Lielākajai daļai recepšu vajag vismaz mikseri, lai gan tiek ieteikts izmantot virtuves kombainu – maisīšana ar roku var iet pārāk ilgi.

Pagaidām esmu izmēģinājusi “D’Anjou bumbieri vīnā ar kanēļa saldējumu”.  Neizskatījās gan tik smuki kā grāmatā, bet garšoja lieliski, neskatoties uz augstāk aprakstīto problēmu ar saldējuma pārvārīšanu. Un bumbieri man bija nevis D’Anjou, bet vienalga kādi – galvenais lai nav pārāk mīksti vai pārgatavojušies.


Responses

  1. […] ir nepārvārīt… noteikti vajag termometru! Roku ķēpāšana: neliela; Recepte ņemta no Klasiskajiem desertiem Magnusa Jūhansona gaumē, ar nelielām […]

  2. […] piemērotu tehniku, uzmanību un nedaudz maģijas; Roku ķēpāšana: minimāla; Recepte ņemta no Klasisko desertu Magnusa Jūhansona gaumē 42.lappuses. 6 nelieli ugunsdroši […]

  3. […] ir pagatavots, pamatā ļaujoties kulinārā sargeņģaļa vadībai, tomēr iedvesmojoties no Magnusa Jūhansona desertu grāmatas. Tur bija paredzēts gatavot ar aprikožu biezeni un cukuru, bet piemājas Rimi nebija nevienas […]


Vēlies kaut ko piebilst?

Kategorijas

