Posted by: Lauma | 2010-04-09

Kāpēc man “slapjās” kūkas jācep divreiz ilgāk?

Jau rakstīju, ka gan citronkūku, gan šokolādes kūku ar bumbieriem man nācās cept daudz (divas reizes) ilgāk nekā paredzēts receptē.

Pēc pārdomām man radās sekojoša hipotēze:
Ja lielāko daļu kūku par gatavām padara tas, ka viņās ir izkusis vai karamelizējies cukurs, vai arī ir uzcepušies milti, vai taml., tad šīs kūkas par gatavām padara uzkarsēta ola un tas, ka iztvaiko pietiekami daudz ūdens.
Man ir nedaudz arhaiska gāzes cepeškrāsns, kurā nav ventilatora. Ūdens no kūkas iztvaiko daudz gausāk, jo nav gaisa plūsmu, kas šo ūdeni aizvadītu prom no kūkas (un vislabāk arī prom no cepeškrāsns).

Pieņemu, ka šādi es esmu uzzinājusi atbildi uz jautājumu – vai var cept bez ventilatora, ja receptē teikts, ka vajag ar? Liekas, ka lielākoties var! Tikai tad iet divreiz ilgāk.

Varētu izmēģināt atvērt durvis nelielā spraudziņā un pagriezt lielāku temperatūru, tomēr vismaz pašlaik es vel nezinu, ne cik liela ir nelielā spraudziņa, ne arī par cik jāpalielina tempratūra.


Vēlies kaut ko piebilst?

Kategorijas

