Posted by: Lauma | 2014-09-23

Par tām vēlēšanām

Cilvēki, mēs esam lēti. Un/vai stulbi. Priekšvēlēšanu reklāmas ir labākais spogulis šajā ziņā. Ko mums sola? Viens sola sirdi, viens izraksta savas dzīvesgudrības… Viens lamājās ar trīsstāvīgajiem. Viens skrien mežā baurodams ar zobenu… Nepārprotiet mani, man patīk un es atbalstu lomu spēles ar polsterētiem zobeniem un citiem rīkiem, bet kāds, pie visiem šķīstajiem un nešķīstajiem gariem, tam ir sakars politiku? Ko gan es darīšu ar deputāta kandidāta sirdi vai prātulām? Transplantēšu vai likšu plauktā?

Es esmu tikai cilvēks, kas grib droši un pārticīgi dzīvot. Kā jebkurš. Ko man palīdz tie lozungi? Neko. Patiesībā daži no lozungveidīgajiem pirmsvēlēšanu steigā pieņemtajiem lēmumiem mani pat padara nedrošāku.

Arī palasot partiju programmas, neko labāk nekļūst – tām mazliet ir tendence atgādināt skolniekiem uzspiestus melnrakstus – nedz zināšanas, nedz pareizrakstība nav obligāti. Tāpat kā skolnieki, arī šīs programmas visas vienā balsī atražo aizsardzībai maģiskos 2% līdz maģiskajam kuram tur tālajam gadam – ne plāna, kā iegūt, ne plāna, kā tērēt. Un kas vēl tāds labs šajā pasaulē ir? Mūžīgie pensionāri un veselība? Nu tad jāpasola kaut ko arī par tiem…

Šis mūžīgais jājamzirdziņš – pensijas. Ja man nav omītes, man ir dziļi vienalga, kas ar tām pensijām notiks. Ja man ir omīte, tad, vai nu viņa ir “biezā vecmāmiņa” un pati labi tiek galā, vai arī es viņu uzturu – jebkurā gadījumā indeksēšana par pāris eiro man neko nemainīs. Ā, bet pensionāriem patīk, pensionāri balso… Un pensionāru daudz.  Pa vienam eiro uz pensionāru un tā tā naudiņa aiziet. Ja, piemēram, zinātnē ieguldītu (piedodiet, man zinātne sāpīga tēma), tad arī zinātnieki varētu savus vecīšus uzturēt, nebūtu vecīšiem zinātnieki jāuztur. Zinātne nešķiet pietiekami produktīva? Uzņēmējdarbība? Māmiņu (tētiņu) algas? Izpausmju netrūkst. Pensionāri ir forša un atbalstāma lieta, bet pensionāri vismaz pagaidām vismaz lielais vairums valsti NEATTĪSTA (nav gan izslēgts, ka to var mainīt). Ak, attīstība nav primārā lieta šobrīd? Nu, labi, varbūt, ka tā ir – tad nopērciet kādu, piemēram, tanku – runā, ka tas uzlabojot aizsardzības spējas.

Nu, tiks Saeimā tas, kurš stiprāk lamājas, vai tas, kurš smukāk smaida. Vai tas, kurš priecājas par vienu noasfaltētu promenādi. Vai tas, kurš labāk sporto un tautai zināmāks. Nākamajās vēlēšanās varbūt ievēlēs to, kurš apgalvosies esam labākais mīlnieks / seksa guru. Un kas būs? Nekas nebūs. Jo, lai kaut kas būtu, vajag nevis smaidu, sirdi vai lamuvārdu, bet sajēgu. Stratēģiju. Plānu: ko darīsim, kā darīsim, kāpēc darīsim. Un nevis tāpēc, ka dažiem vēlētājiem tā patīk, bet kāds no tā būs labums valstij, sabiedrībai, noteiktām iedzīvotāju grupām?! Un, ja Tev, politiķa kungs, kundze, jaunskungs, jaunkundze, ir kaut jel kāds plāns, nāc ar to klajā. Un nāc klajā ar to, kāds bija vecais plāns, un kā Tu to pildīji, vai nepildīji (arī tā gadās, tas ir normāli, bet tad taču Tu vari pastāstīt, kāpēc! Tev noteikti bija labs iemesls). Ja nevari veikt pārskatošo salīdzinājumu – neatkarīgie mediji palīdzēs (vai ne, mediji? VAI NE?) Jo, ja mēs negribam iebraukt di**ā līdz ausīm, tad pirms vēlēšanām jāsacenšas ar plāniem, nevis smaidiem, sirdīm, aforismiem un lamuvārdiem vai uzdošanos par buldozeriem, cilvēkiem darītājiem vai vēl nez ko.

 

P.S. Pagrābt no gaisa naudu un vienkārši sagrūst to tur, kur nākamajās vēlēšanās visvairāk tautas masas nobalsos, ne vienmēr ir optimālā stratētiģa – piemēram, peronisti Argentīnu tā reiz noveda uz bankrota robežas. Bet mums ir arī partijas, kas pēc būtības sola tieši to.


Vēlies kaut ko piebilst?

Kategorijas

